Niezapomniana podróż po Warmii i Mazurach

Po wielu miesiącach nauki i intensywnych przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty, nadszedł upragniony czas odpoczynku w postaci wymarzonej wycieczki. W dniach 13-15 czerwca klasy: 8a, 8f i 8g wraz z opiekunami wyruszyły w niezapomnianą podróż po pięknych miejscowościach Warmińsko- Mazurskich. O walorach przyrodniczych tych regionów nie trzeba nikogo przekonywać, jadąc do celu mijaliśmy liczne jeziora, rezerwaty przyrody i parki krajobrazowe.

Pierwszego dnia naszej wyprawy zwiedziliśmy Reszel, w którym mogliśmy obejrzeć okazały zamek krzyżacki, a w nim muzeum tortur średniowiecznych. W Świętej Lipce oprócz zwiedzania wspaniałej, barokowej bazyliki mieliśmy okazję wysłuchać wyjątkowej prezentacji ruchomych organów, które wydają aż 40 dźwięków z 4 tysięcy piszczałek. Ten koncert był niepowtarzalnym spektaklem w jakim mieliśmy okazję uczestniczyć.

Kolejną atrakcją było zwiedzanie “Wilczego szańca”- ruin byłej, głównej kwatery Hitlera. Na naszej mapie wycieczkowej nie mogło zabraknąć Grodu Galindów z podziemnymi grotami Perkuna i licznymi labiryntami Demonów. Podczas pobytu w osadzie mogliśmy podziwiać osadę z jej wszystkimi urokami, a także wybrać spośród uczniów wodza z czterema żonami i szamana. Wytypowani dostali atrybuty dotyczące ich profesji i musieli wykonywać pewne rytuały. Uczniowie byli zachwyceni!
Plan naszej wycieczki obejmował również spływ kajakowy rzeką Krutynią, zaliczaną do najpiękniejszych nizinnych szlaków wodnych Europy. Podczas wodnej przeprawy było wiele radości i uśmiechu. Również wieczór obfitował w atrakcje takie jak pieczenie kiełbasek nad ogniskiem czy gra w siatkówkę na plaży.
Ostatniego dnia udaliśmy się do Olsztyna- stolicy Warmii i Mazur, aby wraz z przewodnikiem zwiedzić Stare Miasto, obejrzeć seans w planetarium a także odbyć spacer po Muzeum Budownictwa Ludowego, który był swoistą retrospekcją do XVIII wieku.
W drodze powrotnej przybyliśmy również do Grunwaldu, w którym mieliśmy przyjemność obejrzeć seans dotyczący historii tego miejsca. Odbyliśmy również spacer po polach Grunwaldzkich, wsłuchując się w opowieści pana przewodnika.
Podsumowując, z pewnością wrócimy na Warmię i Mazury, aby oprócz zaczerpnięcia powietrza z Zielonych Płuc Polski, móc raz jeszcze zwiedzić te piękne tereny.