

fiat nobis amicus nec officium
in docendo spectet sed affectum”
(„Dobry nauczyciel niechaj wszelkimi
sposobami stara się być naszym przyjacielem
i w nauczaniu niech nie widzi obowiązku, lecz uczucie”)
Rada Rodziców – zebranie sprawozdawczo-wyborcze
W dniu 16.12.2021 r. odbyło się spotkanie sprawozdawczo-wyborcze Rady Rodziców. ,,Serdecznie dziękuję za darowany czas, okazaną życzliwość i podejmowanie szeregu działań wspierających życie szkoły” tymi słowami dyrektor Kazimierz Bistroń podziękował Pani Justynie Orzeszek za dwuletnie przewodniczenie Radzie Rodziców. Słowa uznania za pracę społeczną i zaangażowanie w życie szkoły w imieniu własnym oraz Samorządu Powiatu Wejherowskiego skierowała do przewodniczącej również starosta p. Gabriela Lisius.Społeczność uczniowska podziękowała Radzie Rodziców piosenką zaśpiewaną przez szkolny chór oraz deklamacją wiersza przez uczniów klas III.
Międzynarodowy Projekt „Emocja”
Klasa II b oraz III c zrealizowała II moduł Międzynarodowego Projektu „Emocja”. Głównym celem drugiego modułu zatytułowanego „Wyobraźnia” było rozwijanie u naszych wychowanków wyobraźni, fantazji, kreatywności oraz świadomości, że ludzka wyobraźnia posiada ogromną moc sprawczą i czyni nas wielkimi. W ramach zadań z tego zakresu dzieci wysłuchały opowiadania, podróżowały do „Krainy Wyobraźni, a wraz z żółtym balonikiem brały czynny udział w zabawach relaksacyjnych.
Najpiękniejsza kartka świąteczna
W dobie rozwoju technologii informacyjnej nie zapominamy o wysyłaniu kartek świątecznych również w tradycyjny sposób. Najpiękniejsze kartki świąteczne to te wykonane własnoręcznie ozdobione za pomocą różnych technik. Takie piękne kartki wykonali uczniowie klasy II ,,b”, którzy wzięli udział w klasowym konkursie na najpiękniejszą kartkę świąteczną. Kartki świąteczne ozdobione były cekinami, guziczkami, wstążkami czy przedstawiały rysunki dzieci.
Frohe Weihnachten! – Wesołych Świąt!
Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia uczniowie naszej szkoły wzięli udział w międzyszkolnej wymianie kartek świątecznych w języku niemieckim. Uczniowie bardzo zaangażowali się w projekt i własnoręcznie wykonali piękne kartki oraz napisali życzenia w języku niemieckim. Wszystkie kartki zostały wysłane do szkół w Łodzi, Toruniu, Szczecinie, Nysie, Tyszowicach, Radomiu, Mogilna, Olkuszu, Pysznicy, Ślesina, Wejherowa oraz Kamienia Pomorskiego. Nasza szkoła również otrzymała piękne życzenia od rówieśników wspomnianych szkół.
„Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł” - spotkanie z aktorem Michałem Kowalskim
Niecodzienne wydarzenie edukacyjne miało miejsce 14 grudnia w Szkole Podstawowej nr 2 im. prof. Gerarda Labudy. W tym dniu młodzież z klas ósmych, siódmych oraz klasa szósta miały okazję przenieść się w dramatyczny czas niepokojów społecznych z grudnia 1970 roku. wszystko było możliwe za sprawą projektu edukacyjnego, w ramach którego uczniowie najpierw obejrzeli film „Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł” w reżyserii Antoniego Krauzego, który jest rekonstrukcją wydarzeń z czwartku 17 grudnia 1970 roku i szczegółowo opowiada o losach pracownika Stoczni im. Komuny Paryskiej w Gdyni oraz jego rodziny, następnie byli uczestnikami spotkania z aktorem Michałem Kowalskim, odtwórcą roli Brunona Drywy.
„Zaśpiewaj Jezuskowi”
10 grudnia odbył się Szkolny Konkurs Kolęd i Pastorałek „Zaśpiewaj Jezuskowi” dla uczniów klas I-III, zorganizowany przez wychowawczynię klasy 3 b p. Mirellę Musiał. Celem konkursu była prezentacja dorobku artystycznego solistów i zespołów wokalnych, popularyzacja śpiewania kolęd, pastorałek lub piosenek o tematyce zimowej, promowanie dziecięcej twórczości artystycznej, wyszukiwanie młodych talentów oraz umożliwienie konfrontacji własnych umiejętności z rówieśnikami. Wystąpiło trzynastu solistów oraz trzy zespoły. Oceniając występ jury, w składzie: wicedyrektor szkoły p. Ewa Śliwiak, nauczyciel muzyki p. Zofia Meyer, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej p. Katarzyna Szumińska, członek Gminnej Orkiestry Dętej p. Jan Musiał, wzięło pod uwagę opanowanie pamięciowe tekstu i melodii, walory wokalne, poczucie rytmu i ogólne wrażenie artystyczne.
Program sportowy Pho3nix Kids
Kolejny raz nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskim programie sportowym Pho3nix Kids. Tym razem zadaniem uczniów były ćwiczenia, które codziennie były zamieszczane na platformie w postaci materiałów video oraz odpowiedzi na pytania w postaci quizu. Przez trzy tygodnie uczniowie rywalizowali o zgromadzenie jak największej ilości punktów.
List Ministra Edukacji i Nauki oraz Ministra Zdrowia w sprawie szczepień
Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice i Opiekunowie,
w ostatnich dniach Europejska Agencja Leków (EMA) zarekomendowała szczepienia dzieci w wieku 5-11 lat przeciw COVID-19. Podstawą rekomendacji były szczegółowe wyniki badań klinicznych, które przedstawił producent szczepionki – konsorcjum Pfizer/Biontech. Są to udowodnione dane naukowe świadczące o skuteczności i bezpieczeństwie stosowania szczepionki wśród najmłodszych. Polska dzięki swojemu przedstawicielowi w Europejskiej Agencji Leków (jest nim prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych) miała bieżący dostęp do wszelkich informacji, na bazie których podejmowane były decyzje o dopuszczeniu szczepień dzieci w grupie wiekowej 5-11 lat.
Iskierka Miłości
W dniu 03. 12. 2021 roku zakończyła się zbiórka „Paczka dla bliźniego z Iskierką Miłości”, którą przeprowadziliśmy w Szkole Podstawowej numer 2 im. profesora Geralda Labudy w Luzinie. Celem zbiórki było zebranie słodyczy i żywności długoterminowej, które potem w formie paczek zostały rozwiezione do domów opieki, seniorów, dzieci niepełnosprawnych i na oddziały pediatrii dziecięcej w Wejherowie.
MIKOŁAJKI KLASOWE
Imieniny Świętego Mikołaja są co roku doskonałą okazją do oderwania się od rutynowego szkolnego planu dnia oraz dla wielu uczniów to jeden z najprzyjemniejszych dni w trakcie szkolnego roku. Mikołajki to święto, które od wielu już lat wpisane jest w polską rzeczywistość. Kojarzone jest głównie z postacią pogodnego staruszka w okularach i czerwonym stroju, z długą białą brodą, zwanego Świętym Mikołajem oraz z ofiarowywaniem drobnych prezentów niespodzianek.
Mikołajkowe warsztaty mydlarskie w klasie 3 b
6 grudnia uczniowie klasy 3b uczestniczyli w warsztatach mydlarskich zorganizowanych i poprowadzonych przez panią Beatę Sicha i panią Aleksandrę Szumlańską. Uczniowie samodzielnie wybierali kształty foremek, dekorowali suchymi roślinami, ziołami, ziarenkami kawy, skórkami pomarańczy, nadawali mydełkom niepowtarzalny zapach i kolor dodając kropelki ekstraktów perfum i barwników.
Andrzejki w klasie II ,,b”
W dniu 30 listopada uczniowie klasy II ,,b” uczestniczyli w klasowej zabawie andrzejkowej. Na wstępie dzieci obejrzały film, z którego dowiedziały się skąd wzięła się tradycja Andrzejek oraz jak obchodzili je nasi przodkowie. Po uświadomieniu, iż wszystkie wróżby należy traktować z przymrużeniem oka klasa przystąpiła do zabawy. Wywróżono przyszłość, nadchodzące dni oraz przyszłe sympatie. Uczniowie dowiedzieli się co czeka ich w przyszłości: pieniądze, szczęście czy może jakaś inna niespodzianka.
Wëprzédnienié dlô Huberta Kaczykowskiego
2 grudnia 2021 roku odbyły się eliminacje powiatowe VIII Regionalnego Konkursu Czytelniczego „Méster Bëlnégò Czëtaniô”. Spośród kilkudziesięciu uczestników w różnych kategoriach wiekowych wyróżnienie przyznano Hubertowi Kaczykowskiemu z klasy III b. Nasz trzecioklasista pięknie przeczytał wiersz Ewy Warmowskiej.
JEŻ W WIELKIM MIEŚCIE. BUDUJEMY DOMY DLA JEŻY
Klasa I a przyłączyła się do akcji „Jeż w Wielkim Mieście". Proponowana aktywność polegała na usypaniu i pozostawieniu kopczyków na swoich prywatnych posesjach, ogrodach, działkach i skwerach osiedlowych. W każdym z tych miejsc mógł przezimować jeż! Już podczas jesieni jeże zaczynały zbierać liście, trawę, słomę, paprocie, trzcinę, po czym zanosiły je pod żywopłoty, zwalone drzewa lub sterty chrustu, gdzie pomału budują swoje schronienia.
Andrzejki w klasie I a
Jak co roku, ostatniego dnia listopada nadchodzi cudowny, magiczny dzień w roku, kiedy świat realny łączy się ze światem magii, czarów... oraz wróżb. To andrzejki, które są wspaniałą okazją do cudownej zabawy.
Uczniowie klasy I a mogli dowiedzieć się, co czeka ich w przyszłości: szczęście, pieniądze czy może jakaś inna niespodzianka. Oczywiście, każdy uczeń doskonale wiedział, że wróżba jest magią i doskonałą zabawą, dlatego nie należy w nią wierzyć.